Interne Competitie 2023
De interne voorjaarscompetitie is een gezelligheidscompetitie voor senioren
mixed teams.
De teams
Een team voor de interne competitie bestaat uit minimaal twee dames en twee
heren, in totaal mag een team maximaal uit 8 spelers bestaan. Bij veel
inschrijvingen kan de wedstrijdleiding in onderling overleg kleine teams
uitbreiden naar drie dames en drie heren. Je kunt zowel als (in)compleet team
als individueel inschrijven. De wedstrijdleiding voegt individuele inschrijvers
en incomplete teams zoveel mogelijk samen tot teams met 6 spelers van ongeveer
gelijke speelsterkte. Als dat niet lukt dan kom je automatisch op de
reserve/invallerslijst te staan. Wil je wel meedoen maar niet vast in een team
worden ingedeeld, schrijf je dan in als invaller voor deze competitie.
Inschrijven kan tot
1 maart 2023
door te klikken op:inschrijfformulier
individueel of
inschrijfformulier team.
NB De captain moet uiterlijk op 1 maart 2023 het team inschrijven.
Bestaande teams zullen net als in voorgaande jaren bij de inschrijving voorrang
krijgen. Mocht een onverwacht groot aantal teams zich aanmelden dan zullen de
teams die bestaan uit leden die zich uitsluitend opgegeven hebben voor de
interne competitie als eerste worden ingedeeld en vervolgens worden de overige
teams toegevoegd totdat het maximum aantal is bereikt.
Teams die niet geplaatst kunnen worden komen op de reserve/invallerslijst te
staan.
Nieuwe opzet Interne competitie
De wedstrijden
De opzet is iets gewijzigd vergeleken met vorig jaar, we hebben gezocht naar een
mogelijkheid om toch ook als supporter jouw teamgenoten te kunnen aanmoedigen.
Er komen per avond 3 speelrondes met aanvangstijden tussen 18:15 en 21:15 uur.
De teams spelen per speelronde éénmaal op 2 banen naast elkaar 2 wedstrijden
tegelijk, in overleg met de tegenstander wordt gekozen voor of dames en heren
dubbel tegelijk of de beide gemengd dubbels. Direct daarvoor en aansluitend
worden de andere 2 wedstrijden op 1 baan gespeeld.
Het is daardoor voor de spelers mogelijk om bij minimaal één andere wedstrijd
van het team te kijken.
Voorbeeld 1
Team Pietje Puk speelt op baan 1 tegen team Zuster Anna, hun aanvangstijd is
18:15 uur. Zij hebben afgesproken om te starten met een gemengd dubbel partij,
daarna spelen ze op baan 1 en 2 de heren en de dames dubbel en tot slot wordt op
baan 1 de laatste gemengd dubbel partij gespeeld.
Voorbeeld 2
Team Haastige Spoed speelt op baan 2 tegen team Schildpad. Hun aanvangstijd is
18.15 uur.
Zij hebben afgesproken om te starten met een heren dubbel partij, daarna spelen
ze op baan 3 en 4 de twee gemengd dubbel en tot slot wordt op baan 2 de dames
dubbel partij gespeeld.
De speeldagen
7,
14, 21, 28 april,
12, 19, 26 mei
2 juni
Inhaaldagen:
5 mei en 9 juni
De Captain
Ieder team geeft bij de eerste inschrijving een teamnaam en een captain op. Deze
zijn in het overzicht van de teams te herkennen aan het sterretje achter hun
naam.
Van de captain wordt verwacht dat:
·
Je contact opneemt met je teamleden om te inventariseren of er verhinderingen
zijn
·
Je zorgt dat er op de ingeroosterde tijd 2 dames en 2 heren van het team
aanwezig zijn.
·
Je zorgt voor een gelijkwaardige vervanger van de invallerslijst als een speler
onverhoopt verhinderd is.
Als je een invaller nodig hebt, dan moet die aan bepaalde regels voldoen. Zie
“invallers”.
·
Je overlegt bij slecht weer met de teamleden en de captain van de tegenstanders
of er gebruik wordt gemaakt van de beperkte mogelijkheid om binnen te spelen.
Wanneer (een deel van) de wedstrijden niet
op de geplande vrijdagavond kunnen worden gespeeld dan maak je een afspraak met
de teamleden en de tegenstanders voor de inhaalwedstrijden op de eerstvolgende
inhaaldag of op een in onderling overleg gekozen ander moment. Kies je voor het
laatste dan moet je net als andere spelers zelf de banen reserveren op basis van
beschikbaarheid. Je geeft per email de afspraak en later ook de uitslag door aan
de wedstrijdleiding.
·
Je een speler als vervangende captain aanwijst wanneer je zelf verhinderd bent.
Invallers
Als eerste worden de mensen van de invallerslijst benaderd. De volgende
mogelijkheid is omen uitgeroosterde speler van een ander team te vragen of om
aan de captain van een ander (groot) team te vragen of hij misschien een speler
over heeft. Lukt het niet om op die manier een invaller te vinden dan kun je
andere leden van ATV Berkenrode benaderen om in te vallen. De speelsterkte van
een invaller moet hetzelfde of hoger zijn dan de uitvallende speler (bijv.
speelsterkte 7 valt uit, dan mag er een vervanger met speelsterkte 7, 8 of 9
invallen).
In geval dat toch een speler is ingevallen die niet voldoet aan bovenstaande
criteria dan kan de tegenstander hiertegen protest aantekenen en worden de
punten aan de tegenstander gegeven.
Uitslagen
Na
afloop van de wedstrijden vullen de captains de resultaten van de wedstrijden op
een uitslagenformulier in.
Wekelijks wordt de stand op de website bijgehouden. Deelnemers krijgen
een email als de stand is bijgewerkt, svp bij inschrijving vermelden wanneer je
hier geen prijs op stelt.
Inschrijving
Uiterlijk
1 maart 2023
Organisatie
De
interne competitie wordt georganiseerd door Anita van Tilborgh en René de Jong.
Email:
internecompetitie@atvberkenrode.nl