Home opzet competitie Inschrijfformulier Taken captains Invallers De Teams Poules en uitslagen baanverdeling Poules vervolg Eindstand

Interne Competitie 2023

 

De interne voorjaarscompetitie is een gezelligheidscompetitie voor senioren mixed teams.

 

De teams
Een team voor de interne competitie bestaat uit minimaal twee dames en twee heren, in totaal mag een team maximaal uit 8 spelers bestaan. Bij veel inschrijvingen kan de wedstrijdleiding in onderling overleg kleine teams uitbreiden naar drie dames en drie heren. Je kunt zowel als (in)compleet team als individueel inschrijven. De wedstrijdleiding voegt individuele inschrijvers en incomplete teams zoveel mogelijk samen tot teams met 6 spelers van ongeveer gelijke speelsterkte. Als dat niet lukt dan kom je automatisch op de reserve/invallerslijst te staan. Wil je wel meedoen maar niet vast in een team worden ingedeeld, schrijf je dan in als invaller voor deze competitie.
Inschrijven kan tot
1 maart 2023 door te klikken op:inschrijfformulier individueel of inschrijfformulier team.

 

NB De captain moet uiterlijk op 1 maart 2023 het team inschrijven. Bestaande teams zullen net als in voorgaande jaren bij de inschrijving voorrang krijgen. Mocht een onverwacht groot aantal teams zich aanmelden dan zullen de teams die bestaan uit leden die zich uitsluitend opgegeven hebben voor de interne competitie als eerste worden ingedeeld en vervolgens worden de overige teams toegevoegd totdat het maximum aantal is bereikt. Teams die niet geplaatst kunnen worden komen op de reserve/invallerslijst te staan.

 

Nieuwe opzet Interne competitie

De wedstrijden

De opzet is iets gewijzigd vergeleken met vorig jaar, we hebben gezocht naar een mogelijkheid om toch ook als supporter jouw teamgenoten te kunnen aanmoedigen. Er komen per avond 3 speelrondes met aanvangstijden tussen 18:15 en 21:15 uur. De teams spelen per speelronde éénmaal op 2 banen naast elkaar 2 wedstrijden tegelijk, in overleg met de tegenstander wordt gekozen voor of dames en heren dubbel tegelijk of de beide gemengd dubbels. Direct daarvoor en aansluitend worden de andere 2 wedstrijden op 1 baan gespeeld. Het is daardoor voor de spelers mogelijk om bij minimaal één andere wedstrijd van het team te kijken.

Voorbeeld 1

Team Pietje Puk speelt op baan 1 tegen team Zuster Anna, hun aanvangstijd is 18:15 uur. Zij hebben afgesproken om te starten met een gemengd dubbel partij, daarna spelen ze op baan 1 en 2 de heren en de dames dubbel en tot slot wordt op baan 1 de laatste gemengd dubbel partij gespeeld.

 

Voorbeeld 2

Team Haastige Spoed speelt op baan 2 tegen team Schildpad. Hun aanvangstijd is 18.15 uur. Zij hebben afgesproken om te starten met een heren dubbel partij, daarna spelen ze op baan 3 en 4 de twee gemengd dubbel en tot slot wordt op baan 2 de dames dubbel partij gespeeld.

 

De speeldagen

 7, 14, 21, 28 april,

12, 19, 26 mei

2 juni

Inhaaldagen: 5 mei en 9 juni

 

De Captain
Ieder team geeft bij de eerste inschrijving een teamnaam en een captain op. Deze zijn in het overzicht van de teams te herkennen aan het sterretje achter hun naam. Van de captain wordt verwacht dat:

·         Je contact opneemt met je teamleden om te inventariseren of er verhinderingen zijn

·         Je zorgt dat er op de ingeroosterde tijd 2 dames en 2 heren van het team aanwezig zijn.

·         Je zorgt voor een gelijkwaardige vervanger van de invallerslijst als een speler onverhoopt verhinderd is. Als je een invaller nodig hebt, dan moet die aan bepaalde regels voldoen. Zie “invallers”.

·         Je overlegt bij slecht weer met de teamleden en de captain van de tegenstanders of er gebruik wordt gemaakt van de beperkte mogelijkheid om binnen te spelen. Wanneer (een deel van) de wedstrijden niet op de geplande vrijdagavond kunnen worden gespeeld dan maak je een afspraak met de teamleden en de tegenstanders voor de inhaalwedstrijden op de eerstvolgende inhaaldag of op een in onderling overleg gekozen ander moment. Kies je voor het laatste dan moet je net als andere spelers zelf de banen reserveren op basis van beschikbaarheid. Je geeft per email de afspraak en later ook de uitslag door aan de wedstrijdleiding.

·         Je een speler als vervangende captain aanwijst wanneer je zelf verhinderd bent.

 

Invallers

Als eerste worden de mensen van de invallerslijst benaderd. De volgende mogelijkheid is omen uitgeroosterde speler van een ander team te vragen of om aan de captain van een ander (groot) team te vragen of hij misschien een speler over heeft. Lukt het niet om op die manier een invaller te vinden dan kun je andere leden van ATV Berkenrode benaderen om in te vallen. De speelsterkte van een invaller moet hetzelfde of hoger zijn dan de uitvallende speler (bijv. speelsterkte 7 valt uit, dan mag er een vervanger met speelsterkte 7, 8 of 9 invallen).

 

In geval dat toch een speler is ingevallen die niet voldoet aan bovenstaande criteria dan kan de tegenstander hiertegen protest aantekenen en worden de punten aan de tegenstander gegeven.

 

Uitslagen

 Na afloop van de wedstrijden vullen de captains de resultaten van de wedstrijden op een uitslagenformulier in. Wekelijks wordt de stand op de website bijgehouden. Deelnemers krijgen een email als de stand is bijgewerkt, svp bij inschrijving vermelden wanneer je hier geen prijs op stelt.

 

Inschrijving

 Uiterlijk 1 maart 2023

 

Organisatie

 De interne competitie wordt georganiseerd door Anita van Tilborgh en René de Jong.

Email: internecompetitie@atvberkenrode.nl